fredag 18 maj 2012

L'Oreal Color Riche - 302 Exotic Canaries

Svårbeskriven färg. Lite sådär messmör meets Fanta typ.
Jag tycker förvånansvärt mycket om den. Gult blir ju gärna äggigt sådär, men med den orangea touchen i det gula blir det lite karibiskt somrigt. I love it!

Men attans vad svårmålat. Fyra lager blev det till slut. Det märks att jag blivit lite bortskämd med OPI och Essie på senaste tiden. Där kan man nästan stryka på diagonalt och det blir alldeles slätt ändå. Det här var värre, även om det var hyfsat okej. Gult är alltid svårt.

Här i fyra lager med Seche Base som underlack och Seche Vite som överlack:




Och kan vi prata lite om borsten? Alltså jag gillar en bred borste as much as the next girl, men alltså den här var nästan bredare än min lillfingernagel. Och det är utan att jag tryckt ner den mot nageln, då den solfjädrar ut sig och blir ännu bredare. Jag tycker inte riktigt att det blir bra när de är så här breda. Det går inte att måla med ett enda drag vilket jag tror är tanken, jag kan i alla fall inte det. Och med flera drag målar man samma del flera gånger eftersom den är just så pass bred, vilket gör att man drar med sig lacket och gör fåror och i värsta fall drar fram bald spots. Därav fyra lager. Men practice makes perfect. Nästa gång lyckas jag säkert bättre.

2 kommentarer:

  1. Mycket fint! Det var egentligen detta jag var ute efter när jag lade vantarna på HMs Lemon Tree...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, Lemon Tree är ju lite speciell. Samtidigt är det svårt att låta bli de där speciella lacken när man tycker om att hålla på med nagellack av alla de slag. Men ja, det här är riktigt fint och även om det var lite svårmålat så älskade jag färgen, den gjorde mig glad :)

      Radera

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!