fredag 9 mars 2012

Mina fem favoriter från IsaDora


Allt det här fina vann jag när IsaDora efterlyste sina kunders fem favoriter, som man samtidigt hade chans att vinna.


Mina fem var:

  • Ögonskuggorna
  • Jelly Kiss-stiften
  • Nagellacken
  • Inliner i färg nr 50 Satin White
  • Glow Stick i färg nr 09 Gold Vanilla


Glow Sticket är min favorithighlighter. Jag applicerar den med hjälp av pensel överst på kindbenen, på brynbenen, i en smal sträng på näsbenet samt i amorbågen. Koncentrerat är Gold Vanilla ganska glittrigt, men om man jobbar in det och inte tar för mycket är det en fantastisk highlighter och ger verkligen valuta för sitt epitet "glow".

Inlinern Satin White är en förbrukningsvara hemma hos mig. Så himla bra quick fix när jag tycker att jag ser riktigt trött ut. Ger också den där sista lilla skärpan till en genomarbetad ögonmakeup.

Av ögonskuggorna valde jag paletten Matte Chocolates då det är en väldigt användbar och nätt ask med matta skuggor, något jag har alldeles för lite av. I locket sitter en riktigt bra spegel och applikatorn som medföljer är trevligt nog inte bara den traditionella svampapplikatorn, utan också med en pensel i andra änden. Det ska bli roligt att testa dessa, för mig, helt obekanta skuggorna.

Min älskling bland Jelly Kiss-stiften är Orange Blossom. Detta får nu alltså sällskap av det underbart sommarkoralliga Coral Punch. Det här var jag tvungen att måla på så fort jag öppnade hylsan. Mmm, det är redan en ny favorit! Eller en konkurrent till favoritskapet i alla fall...

Det var svårt att välja nagellack, men jag fastnade ändå realativt fort för Smoky Grey. Ända sedan jag såg bilden här nedan på Pinterest så har jag varit jättesugen på ett grått lack. Smoky Grey blir mitt första gråa!


Detta är verkligen en jättefin vinst som dessutom kom väldigt lägligt i och med mitt köpstopp. Extra roligt är det ju också eftersom jag är så förtjust i IsaDoras produkter. Tack IsaDora!

4 kommentarer:

  1. Nageltips:
    Jag laste inlaggen om dina trasiga naglar och har inte kunnat sluta tanka pa dig/dina naglar sedan dess :) Stackare!! Sa dar brukade mina ocksa se ut...
    Tills jag slutade anvanda nagelfil. Jag anvander istallet bara sax. For mig gjorde det tricket och mina naglar skivar sig nu inte langre. Inga oljor, inga massager, inga speciella lack (bara vanliga lack som ligger pa typ hela tiden (dvs inga vilopauser har inte).

    Det ar lite knixigt iborjan att fa det jammt och fint nog med bara saxen, men man lar sig. Jag gor heller aldrig manikyrer dar jag sitter men fingrarna i vatten. Istallet smorjer jag in en klick (gammal hederlig) Helosan salva och later verka nagra minuter innan jag gar pa med orangepinne. Resterna av Helosan salvan tar jag sedan bort med remover, eller en mycket kvick skrubb med nagel borste, tval och vatten.

    Jag har inga "nya" starka och taliga naglar - de ar lika mjuka och hopplosa som de alltid varit, men jag har liksom lart mig hur jag maste ta hand om dem for att de inte ska ga sonder.

    Happy manicure!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du anonyma! :)
      Vet du, jag har faktiskt funderat på det där tidigare, om det verkligen är så bra att fila? Jag kanske mest stör nageltipparna med filen (även om det nu är en väldigt fin glasfil).

      Så sax alltså... Hm. Intressant tips, verkligen. Just nu går de dock inte att klippa med sax eftersom de är för korta. Du upplever inte att det blir en väldigt oskön kant på nageln? När man filar blir det ju en väldigt fin och len kant. Jag tänker att det blir en lite vass kant när man klipper?

      Tack för ditt tips och för att du tänker på mina naglar! :)

      Radera
    2. Hej igen!

      Nej, jag upplever inte att det blir nagon otrevlig vass kant pa nageln nar jag bara anvander sax. Sa lange jag klipper sa att det inte blir nagra taggar sa fungerar det fint. Visst kanns den nyklippta kanten inte lika trevlig som den nyfilade, men nagellack doljer den pa nagot vis (aven om jag bara langer ett lager). Jag tanker ocksa att klipp-kanten uteblir pa en mjuk nagel som min, eftersom nageln slits lite (= blir len) nar jag anvander mina hander i vardagen.

      Tack for en mycket trevlig blogg!

      - Caroline

      Radera
    3. Kan mycket väl komma att testa saxen framöver, när jag fått ut lite längd. Bra tips!

      Och tack så mycket Caroline :) Tack för att du läser!

      Radera

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!