fredag 23 mars 2012

China Glaze - Dress Me Up

Eek. Gläsch. Uff. Nää: Ord som förekom när jag lackade på Dress Me Up, ett av lacken ur China Glaze Hungerspelkollektion. Första lagret blir strimmigt och fult. Ick. Andra lagret, ja då ser det rent av äckligt ut. Rosabrungrått. Glääsch. Tredje lagret fläskar jag på en hel del och lägger på överlack. Då är det fakiskt inte lika illa längre. Inte äckligt men tråkigt och ganska fult. Ett lack som jag trodde skulle vara ganska flickigt känns i stället väldigt gammalt.

Här målat i tre lager med CND Toughen Up som underlack och Seche Vite som överlack.






När jag bestämde mig för att klicka hem Dress Me Up tyckte jag mig ha sett ett lite gammelrosa, dammigt cremelack. Och jo, det är det väl också, men alltså ... nej. Färgen är alldeles för lerig och smutsig för min smak. Hela dagen gick jag och suckade över att det här förmodligen var det fulaste lack jag någonsin haft på mig. Då och då trodde jag mig ha ändrat åsikt, att det var nog inte så illa faktiskt, är den inte ganska elegant till och med. Men sedan ändrade jag tillbaka till "gläsch".

Färgen skiftar väldigt med olika ljus och vinklar. Ibland känns det ganska ljust och dammigt rosa. Ibland mer lerigt gråbrunt. Den här färgen är ironiskt nog en av mina favoriter när det kommer till ögonskuggor och också på min nya darling smooth 'n shine Praline från IsaDora. Men inte på naglarna tydligen. Inte alls.


Med Praline - matchtymatch

4 kommentarer:

  1. Tråkigt när det känns sådär! Jag har jättesvårt för bruna toner på naglarna oftast...dom ska ju inte kännas smutsiga i alla fall :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här kändes bara gammal. Gammal och grå. Som ihopsamlad död hud (flåt).

      Radera
  2. "Hungerspelkollektion"? Alltå jag vet att det är en bokserie och några filmer på g. Men "Hungerspelkollektion"? (???) (?!?!?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla här: http://ytligasaker.blogspot.se/2012/01/china-glaze-hungerspelen-sant.html

      Radera

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!