torsdag 9 februari 2012

Jag är inte kär i Mario Badescu


För ungefär ett år sen beställde jag Mario Badescus storsäljare Drying Lotion, för alla de där finnarna som kommer när de inte ska (Dvs kvällen före en dejt. Alltid.). Bra att ha, tänkte jag efter att ha bläddrat igenom hyllning efter hyllning kring denna mirakelprodukt. Det skulle vara MAGI tydligen. Och magi vill man ju ha. Förväntningarna var nu e-nor-ma! 

Alltså, the dissapointment.



Drying Lotion (återigen språkrådet: hjälp! Drying Lotion-en? Lotion:en? Lotionen? Lotionet?) har inte funkat på mina finnar en enda gång. Varken begynnande eller utslagna. Inte heller har jag upplevt det där extremt uttorkande som andra talat om. Att man ABSOLUUUT inte får ha den rosa "leran" där man inte behöver det. Jag har försiktigt duttat med min rosa tops på de utsatta ställena, men ibland, bara för att kolla, smetat ut det över större områden. Inget händer.

Fine, man vet ju inte hur finnen hade sett ut om jag inte hade haft på Drying Lotion, men jag tycker de betedde sig precis som vanligt. Jag menar den har några år på nacken, relationen med mina finnar, jag vet hur de brukar bete sig. Ingen skillnad.

Jag har verkligen testat ordentligt. Vid över tjugo tillfällen alla gånger, men det där magiska har helt uteblivit. Jag Förstår Inte Hajpen. Tacka vet jag hydrokortisonsalva, det enda som faktiskt funkar i krislägen. Sådeså.

När vi ändå är inne på ämnet, så har jag även testat Mario Badescus Strawberry Face Scrub. Som luktar helt underbart. Man vill bara skeda upp det. Men där slutar det kuliga. Tyvärr måste jag säga att jag även här blir besviken över själva utförandet. När jag tar en ordentlig klutt så får jag, kanske, tio korn (jordgubbsfrön). Inte så mycket peeling liksom. Du scruben, att lukta och se ut som en jordgubbsfromage räcker liksom inte. Sorry. Den doftar sött och underbart, men syftet med hela produkten kan inte beskrivas på något annat sätt än ett fail.

Så man kan väl säga att jag inte har fastnat för Mario Badescu. Alls. Ingen magi. Too bad. Man behöver lite magi i livet.

2 kommentarer:

  1. Samma erfarenhet. Av skrubben och alla andra produkter jag testat från Mario. Ingen kärlek. Inte nånstans. Skrubben var ju verkligen värdelös. Provade att ha den som mask men det kändes inte som att det gav nått det heller.

    Jag säger. En lotion - den lotionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där ja. Så trevligt att inte vara den enda som inte sällar sig till hyllningskören.

      Den Drying Lotionen. Jag tror det var ihop med "drying", det blev onödigt krångligt :)

      Radera

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!